Storytelling


storytelling

Iedere organisatie heeft tegenwoordig wel een missie, en iedere zelfstandige leert dat hij een ‘pitch’ moet hebben. Maar wat blijft daar uiteindelijk van hangen? Waarom hangt het publiek bij de ene spreker aan de lippen, terwijl bij de ander de smartphone of het programmaboekje interessanter lijkt? En hoe komt het eigenlijk dat een goede foto soms meer dan duizend woorden zegt?

In deze workshop maak je op speelse wijze kennis met één van de oudste en meest krachtige leiderschapsvaardigheden: storytelling. Hoewel kerngetallen, performance indicatoren, grafieken en highlightreports zich prima lenen voor besluitvorming en management zijn ze ongeschikt om te ‘boeien en binden’. Een goede manager is nog geen leider: een leider heeft visie en identiteit waar managers vervolgens invulling aan kunnen geven. Of je nu leiding geeft aan een grote organisatie of alleen aan jezelf, je moet weten waar je voor staat en waarom, en dat overbrengen aan anderen. Werknemers maar ook kiezers, investeerders, aandeelhouders en klanten zijn steeds vaker op zoek naar een duidelijke identiteit waarmee ze zich persoonlijk kunnen identificeren. Ook bij op handen zijnde veranderingen kan een sprekend verhaal als tastbare leidraad dienen.

In deze workshop ga je op een speelse manier op zoek naar je eigen kernwaarden en maakt daar een sterk verhaal van.

Deze workshop wordt verzorgt door Nico Groenenberg